Primör-lyan

Här får du följa familjen Manshed & deras storverk... Från frö till skörd, ritning till produkt, träning till resultat & fotografering till publisering.

Pensionärer på bio.

Publicerad 2015-09-02 21:49:40 i Filmstaden, Ingrid Bergman, Jag är Ingrid, Lund, bio, pensionär,

Idag fick Filmstaden i Lund ett besök av Klöverlyckan. 3 filmsugna pensionärer fick vi med, varav den ena inte varit på bio på 50 år. Då säger vi att det minsann är på tiden! En annan ser helst filmer med Ingrid Bergman, annars kan det vara. Vilket ypperligt tillfälle, tänkte vi. Ingrid Bergman skulle fyllt 100 år i dagarna & med det har det kommit en 2 h lång dokumentär som heter "Jag är Ingrid", som vi valde att se.
Vi åkte alla färdtjänstbuss till Lund & var lagom framme till filmen började kl.11. I biosalongen finns platser avsedda för rullstol som går att förboka innan, så inte ens det är ett hinder. Vi fick med oss ett program hem med filmer som kommer att visas på förmiddagarna under hösten. En trevlig avstickare i vardagen, tycker jag. När vi åkte hem var vi eniga om att vi haft en fantastisk förmiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulli Manshed

Morsa till 2 tonåringar, fru till min man, matte till min hund, dotter till mina föräldrar, syster till min storebror & lillasyster. Jag gillar konst & hantverk om det innefattar trä, betong, smide, odling, tatueringar, fotografering & träning. För övrigt arbetar jag som undersköterska på ett äldreboende, där jag prioriterar aktiviteter framför städning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela