Primör-lyan

Här får du följa familjen Manshed & deras storverk... Från frö till skörd, ritning till produkt, träning till resultat & fotografering till publisering.

Tokigheter av olika slag.

Publicerad 2015-08-07 10:57:00 i gym, humor, löpning, mejeriet, rosor, stand-up,

Jag trodde inte mina ögon när Hanna klev upp ur sängen kl.6.30 för att följa med mig till gymmet. En timme senare sprang hon 6 km på löpbandet. Det ser så lätt ut & jag längtar till en dag jag klarar det igen. Det är fortfarande alldeles för tungt för knäna. Så det blir 5 km PW för mig & maskinerna så klart. Denna veckan har varit riktigt ljuvlig, träningsmässigt framförallt. Jag har tränat varje dag, tidigt på morgonen. Vill hellst ha det avklarat innan "svettgubben" i blå tröja kommer till gymmet. Han stinker så enormt mycket ingrodd gubbsvett att jag inte får luft. På riktigt!
Jonas kom hem med en bukett rosor, som var riktigt wild & crazy. Hur kan man kombinera dessa färgerna? Eller är det snyggt? Vi står lika frågande båda två! De symboliserar verkligen Jonas tokiga dagar denna veckan. Han har varit/är wild & crazy för tillfället, men väldigt lycklig. Det är så skönt! Mer info om det senare, än är det lite hemligt!
Å nä, vi ska inte adoptera ;)
 
På kvällen tog vi bussen till Mejeriet i Lund där det var avslutning på Humorterassen. Varje torsdag mellan den 2/7-6/8 har de haft stand-up utomhus & det är 4.e sommaren nu. Så håll utkik på det nästa sommar. Många nybörjare kommer dit & testar också. Erik Börén från Humorfalangen håller i detta evenemang & han är fantastiskt rolig. Igår var det Tomas Oredsson & hans standupclass. Tomas har vi inte lyssnat på på väldigt länge. Men vi gillade honom lika mycket då som nu, märkte vi. Denna veckan har han haft en standup-kurs i Svalöv med komiker från olika delar av landet har träffats för att skriva skämt & det var det de framförde igår.
Det var speciellt två stycken killar som glänste & fick många skratt. Den ena var Ludde Samuelsson. Han var rolig & passade in i akademiska Lunds klientel. Många svåra ord & politik brukar inte vi gilla, men Ludde var rolig! Den andra var Joacim Björkvall. Han är från Åland, men bor i Stockholm. Han skämtade om Ålandsfärjan, Finland rasistiska parti Sannfinländarna & vad de stod för. Han var en stjärna.
Vädret & delikatesstallriken med goda ostar & chark höjde stämningen lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulli Manshed

Morsa till 2 tonåringar, fru till min man, matte till min hund, dotter till mina föräldrar, syster till min storebror & lillasyster. Jag gillar konst & hantverk om det innefattar trä, betong, smide, odling, tatueringar, fotografering & träning. För övrigt arbetar jag som undersköterska på ett äldreboende, där jag prioriterar aktiviteter framför städning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela