Primör-lyan

Här får du följa familjen Manshed & deras storverk... Från frö till skörd, ritning till produkt, träning till resultat & fotografering till publisering.

Skånsk musik, 16-åring, fröer & sticklingar.

Publicerad 2015-08-15 15:13:00 i blommor, födelsedag, musik, nisse,

Den 9 augusti åkte Jonas & jag in till Statsparken i Lund & lyssnade på Nisse Hellberg & mös i det fina vädret.
 
Den 12 augusti fyllde Joel 16 år!!!
Bilden är lite suddig, men det var ju också tidigt på morgonen.
 
Mina chilis är ca 3 cm långa & gröna. Jag har för mig att de ska bli röda, så de är inte färdiga än. Jag kunde inte hålla mig från att smaka på den & pilla ut lite kärnor som jag ska sätta sen igen. Den är STARK. De kommer från en kvinna som vi träffade i höstas/vintras när vi läste en kurs i trädgårdsdesign på medborgarskolan i Lund.
Det är kul när det fungerar.
 
Jag klippte av toppen på min avokado i förhoppningen att den ska grena sig, vi får väl se!
Tack Ulf, för tipset!
 
Till sist ett litet försök att locka till sig lite fjärilar i Primörlyan!
Jag lånade en Buddleja-gren från grannen & planterade den som jag läst mig till på nätet.
Håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulli Manshed

Morsa till 2 tonåringar, fru till min man, matte till min hund, dotter till mina föräldrar, syster till min storebror & lillasyster. Jag gillar konst & hantverk om det innefattar trä, betong, smide, odling, tatueringar, fotografering & träning. För övrigt arbetar jag som undersköterska på ett äldreboende, där jag prioriterar aktiviteter framför städning.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela